ET SOMNIA

Autopromocja

Home  >>  Bez kategorii  >>  Autopromocja

Autopromocja

On 12 lutego, 2021, Posted by , In Bez kategorii, With No Comments

Po co ta Autopromocja? Każdy początkowy przedsiębiorca lub taki, który ma problem z wypromowaniem swojej firmy zastanawia się jak to zrobić.
Załóżmy, że firma posiada już swoją stronę internetową, czy to wystarczy?
Czy odpowiednie pozycjonowanie i regularne uzupełnianie portfolio to wszystko?
Na pewno zależy to od budżetu, który posiadamy. Warto jednak zaznaczyć, że dobrze zainwestowane pieniądze w firmę, przyniosą rezultaty.
Co jeszcze poza stroną internetową możemy zrobić dla naszej firmy?
Życie przenosi się do internetu, tam wyszukujemy informacji, szukamy opinii, porównujemy ceny. Nie ma to jednak jak papierowa wizytówka, którą możemy schować do portfela.
Jest to opcja w szczególności dla tych, którzy nie korzystają wcale lub nie tak często z internetu lub którzy skorzystali z naszych usług. Warto naszemu klientowi wręczyć wizytówkę, na której będzie znajdował się numer telefonu, adres e-mail oraz adres naszej strony. Po skorzystaniu z naszych usług, zadowolony klient zatrzyma wizytówkę, która przypomni mu, że nie musi szukać nowej firmy usługowej. Jest to wygodna opcja przypominająca.
Wizytówka powinna być utrzymana w klimacie strony internetowej (logo, kolory).
Na jej odwrocie może znajdować się miejsce na przybicie pieczątki np. z 10% zniżką na kolejną usługę lub terminem następnej wizyty (np. fryzjer, kosmetyczka, masaż).
Taki rodzaj wizytówki nie tylko przypomina o miejscu gdzie kupił daną usługę, ale również zachęca do powrotu.
Strona internetowa – jest
Wizytówka – jest
Jak jeszcze możemy wypromować swoją firmę?
Ważne jest, aby trafić do jak największej grupy odbiorców. Być może nasz przyszły klient jeszcze nie wie, że potrzebuje danej usługi? A może wpadnie mu ona w ręce właśnie w momencie kiedy o niej pomyśli?
Ulotka od zawsze była jedną z form promocji, pomimo, iż nie kojarzy się zbyt dobrze.
Kosze przepełnione pomiętymi papierami promującymi szkoły i restauracje nie zachęcają do takiej formy promocji. Na wszystko jednak jest sposób. Ulotkę można utrzymać w stylu naszej strony internetowej i wizytówki lub zaprojektować coś nowego, coś co przykuje wzrok odbiorcy. Dobrze zaprojektowana powinna zawierać to co wizytówka i ponad to np. cennik usług lub zdjęcia, powinna być też czytelna, tak by odbiorca zwrócił uwagę na przekaz i nie przerażała go ilość tekstu, którego prawdopodobnie i tak nie przeczyta.
Ulotka może dotrzeć do większej ilości odbiorców – nie ma ona ograniczeń wiekowych, może być pozostawiona (za pozwoleniem właściciela) w restauracjach lub sklepach, lub rozdawana przechodniom na ulicy.
Gdyby jednak nie przekonywała nas papierowa forma promocji naszych usług to można zastanowić się nad oklejeniem napisami prywatnego samochodu.
Poruszając się z punktu A do punktu B, nawet w celach rekreacyjnych możemy promować swoją firmę swoim własnym samochodem. Oklejony samochód będzie rzucał się w oczy nie tylko kierowcom, ale również przechodniom czy pasażerom komunikacji miejskiej.
Warto umieścić na nim nazwę naszej firmy oraz numer telefonu lub adres, wcześniej dobrze przygotowanej, strony internetowej.
Możliwości promowania firmy jest wiele, wiele też zależy od naszych chęci oraz budżetu, którym dysponujemy.
Im większa ilość środków przekazu tym większa szansa na znalezienie potencjalnego klienta. Jeden zadowolony klient to prawdopodobnie kilku następnych poleconych pocztą pantoflową. Warto pamiętać, że życie toczy się w internecie, ale nie tylko. Trzeba oszacować do jakiej grupy wiekowej próbujemy dotrzeć, czy ma to znaczenie czy nie, oraz jak najskuteczniej osiągnąć zamierzony cel. Nie zapominajmy, że starsza pani, która dostaje ulotkę może przekazać ją dzieciom lub wnuczkom i odwrotnie – młodzież może wyszukać w internecie informacji dla osób, które z niego nie korzystają. Warto mieć otwartą głowę i myśleć o poszerzeniu autopromocji i inwestowaniu w firmę – tak bowiem najszybciej znajdziemy wielu, zaufanych klientów.

Podoba Ci się? Tak? Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *